Kundservice

ORDER

Jag har inte fått någon orderbekräftelse.

Om du inte har fått en orderbekräftelse är det möjligt att du har angett fel e-postadress. Meddela oss i så fall så skickar vi en orderbekräftelse. I andra fall kanske beställningen inte har gått igenom, eller så har orderbekräftelsen hamnat i din skräppost. Vänligen kontakta oss innan du gör en ny beställning för att undvika order dubbletter.

Jag har fortfarande inte fått min beställning, när kommer den?  

Antagligen är den på väg! Det händer att kunder får ett e-postmeddelande om att deras beställning är tillgänglig för upphämtning men att e-postmeddelandet hamnade i skräppost, så kolla först din skräppost för att sedan kontakta vår kundtjänst så tittar vi mer än gärna närmare på detta!

Jag hittar inte/har tappat bort mitt spårningsnummer

När din beställning har skickats från vårt lager får du ett e -postmeddelande med ett spårningsnummer. Om inte, kontakta oss så skickar vi en ny spårningskod på din leverans.

Kan jag avbryta eller göra ändringar i min beställning efter att jag lagt den?

Tyvärr kan vi inte göra ändringar i en befintlig beställning. Vi kan dock avbryta din beställning innan den lämnat vårt lager. Skicka i så fall till hello@smilypaper.com med ämnesrubriken “AVBRYT BESTÄLLNING” så ska vi se vad vi kan göra.

 Min rabattkod fungerar inte

Kontakta oss så hjälper vi dig! 

 Vilka betalningsalternativ erbjuder ni? 

30 dagar faktura

Jag har ett företag och beställer som företag. Kan jag få en kopia av fakturan/ kvittot för t.ex. bokföringsändamål? 

Kontakta oss så skickar vi dig en kopia.

PRODUKT

När finns min favoritprodukt i lager igen?

Produkterna produceras kontinuerligt, vilket gör det svårt att svara exakt när du kan beställa de igen. Registrera dig på produktsidan för att få en avisering när produkten finns på lager, så skickar vi ett e-postmeddelande när de är tillgängliga igen.

Kan produkter anpassas?

För närvarande erbjuder vi inte produktanpassningar men vi planerar att införa några anpassningar inom en snar framtid.

Returer och reklamationer 

Hur returnerar jag en produkt?

Produkter som är oanvända och oöppnade från dess originalförpackning kan returneras inom 14 dagar från den dagen du mottagit leveransen. Under julhandeln har du förlängd returtid upp till 30 dagar.


Returfraktkostnaden i Sverige är 49 sek. Insättning av belopp som motsvarar den returnerade varan minus returfrakt kommer sättas in på det konto du använde vid köptillfället så snart lagret har mottagit och godkänt din retur.

För att returnera en/flera produkter gör du enligt följande:

1.     Säkerställ att produkten är i samma skick som vid leverans

2.     Lägg den i dessa ursprungliga paket/kartong eller jämbördig

3.     Skicka ett mail till hello@smilypaper.com. I detta mail skriver du "retur + ditt ordernummer" i ämnesraden. I mailet anger du sedan artikelnummer och antal på de varor du önskar returnera

4.     Du kommer därefter få ett mail av oss med retursedel som du skriver ut, klistrar på returpaketet och lämnar in på närmaste upphämtningsställe

5.     Returnera produkterna till följande adress, GLÖM EJ ORDERNUMMER på paketet: 

SMILYPAPER AB
Ordernummer: [ange ditt ordernummer]
Cementvägen 6
136 50 Jordbro



Så snart din retur kommit in på lagret så kommer vi sätta in beloppet som motsvarar den returnerade varan på det konto du använde vid köptillfället. Samt maila dig en bekräftelse på detta. 

Är du bosatt utanför Sverige är du själv ansvarig för att returnera produkterna inom nom 14 dagar från den dagen du mottagit leveransen. 

 

Hur lång tid tar det att registrera en retur? 

Vårt mål är att hantera din retur så snart som möjligt. Vi förbehåller oss dock rätten att behandla din retur inom två veckor från det att returen mottogs.

 

Vad händer med min betalning när jag returnerar min beställning?

När din retur har kontrollerats och behandlats kommer vi att utfärda en kreditfaktura.

Byte av produkt

För närvarande erbjuder vi inte produktutbyten men du kan självklart göra en retur och bli krediterad för en produkt och sedan lägga en ny order online. 

Mitt paket kom skadat/ofullständigt

Om du mottagit en produkt som är skadad vill vi självklart rätta till det! Kontakta oss på hello@smilypaper.com så ser vi till att lösa det på bästa sätt. Skicka med bild och beskrivning som visar den felaktiga produkten tillsammans med ditt ordernummer för snabbare hjälp.

Frakt och leverans

Vilka leveransalternativ finns och hur levereras mitt paket?

För leverans inom Sverige levererar vi med DHL (servicepunkt). Efter att du gjort din beställning skickar vi dig en e-postbekräftelse. När din beställning har skickats får du en spårningskod för att följa dess framsteg. Du kommer att meddelas via sms eller e-post av frakt leverantören när din beställning är tillgänglig för upphämtning.

 Hur lång tid tar leveransen och vad kostar frakten?

För frakt i Sverige är leveranstiden vanligtvis mellan 1-3 dagar beroende på vart du är bosatt med en fast fraktavgift på 29 kr. Vi strävar alltid efter att skicka din beställning så snart som möjligt och beställningar skickas normalt ut samma eller nästa arbetsdag från det att vi mottagit beställningen. Observera att leveranstiderna kan bli något försenade på grund av förseningar i transitering, hög ordervolym på vårt lager eller under försäljnings-/semesterperioder.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar för närvarande till följande länder: Usa, Österike, Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, England, Italien, Nederländerna, Polen, Portugal, Spanien, Sverige och Finland